Paaiškino Nyderlandų pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos aktas

2018 m. Rugpjūčio XNUMX d. Dešimt metų galiojo Olandijos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas (olandų kalba: „Wwft“). Pagrindinis „Wwft“ tikslas yra išlaikyti finansų sistemą švarią; įstatymu siekiama užkirsti kelią finansų sistemos naudojimui nusikalstamiems tikslams - pinigų plovimui ir teroristų finansavimui. Pinigų plovimas reiškia, kad neteisėtai gautas turtas yra legalus siekiant užtemdyti nelegalią kilmę. Terorizmas finansuojamas tada, kai kapitalas naudojamas teroristinei veiklai palengvinti. Anot Wwft, organizacijos privalo pranešti apie neįprastus sandorius. Šios ataskaitos padeda nustatyti pinigų plovimą ir teroristų finansavimą bei patraukti baudžiamojon atsakomybėn už juos. „Wwft“ daro didelį poveikį Nyderlanduose veikiančioms organizacijoms. Organizacijos turi aktyviai imtis priemonių, kad būtų užkirstas kelias pinigų plovimui ir teroristų finansavimui. Šiame straipsnyje bus aptarta, kurios institucijos patenka į Wwft taikymo sritį, kokius įpareigojimus šios institucijos turi pagal Wwft ir kokios yra pasekmės, kai įstaigos nesilaiko Wwft.

Paaiškino Nyderlandų pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos aktas

1. Institucijos, patenkančios į Wwft taikymo sritį

Tam tikros institucijos yra įpareigotos laikytis Wwft nuostatų. Siekiant įvertinti, ar įstaigai galioja Wwft, tiriamas įstaigos tipas ir jos vykdoma veikla. Gali būti reikalaujama, kad įstaiga, kuriai taikoma Wwft, atliktų kliento patikrinimą arba praneštų apie operaciją. Šioms įstaigoms gali būti taikomas Wwft:

  • prekių pardavėjai;
  • tarpininkai perkant ir parduodant prekes;
  • nekilnojamojo turto vertintojai;
  • nekilnojamojo turto agentai ir tarpininkai nekilnojamojo turto srityje;
  • lombardų operatoriai ir gyvenamosios vietos teikėjai;
  • finansinės institucijos;
  • nepriklausomi profesionalai.[1]

Prekių pardavėjai

Prekių pardavėjai yra įpareigoti atlikti kliento patikrinimą, kai parduodamų prekių kaina yra 15,000 25,000 eurų ar daugiau, o šis mokėjimas atliekamas grynaisiais. Nesvarbu, ar mokėjimas vyksta terminuotai, ar iškart. Kai parduodant XNUMX XNUMX eurų ar daugiau grynaisiais pinigais parduodama konkrečias prekes, tokias kaip laivai, transporto priemonės ir papuošalai, pardavėjas visada turi pranešti apie šį sandorį. Kai mokėjimas atliekamas ne grynaisiais, „Wwft“ įsipareigojimo nėra. Tačiau grynųjų pinigų įnešimas į pardavėjo banko sąskaitą yra laikomas mokėjimu grynaisiais.

Tarpininkai perkant ir parduodant prekes

Jei tarpininkaujate perkant ar parduodant tam tikras prekes, jums galioja „Wwft“ ir esate įpareigoti atlikti kliento deramą patikrinimą. Tai apima transporto priemonių, laivų, papuošalų, meno objektų ir antikvarinių daiktų pardavimą ir pirkimą. Nesvarbu, kokia yra brangi kaina ir ar kaina buvo sumokėta grynaisiais. Kai įvyksta operacija, kurios grynaisiais sumokėta 25,000 XNUMX EUR ar daugiau, apie šią operaciją visada reikia pranešti.

Nekilnojamojo turto vertintojai

Kai vertintojas įvertina nekilnojamąjį turtą ir nustato neįprastų faktų ir aplinkybių, kurios gali būti susijusios su pinigų plovimu ar teroristų finansavimu, apie šį sandorį reikia pranešti. Tačiau vertintojai neprivalo atlikti deramo klientų patikrinimo.

Nekilnojamojo turto agentai ir tarpininkai nekilnojamojo turto srityje

Asmenims, tarpininkaujantiems perkant ir parduodant nekilnojamąjį turtą, taikoma „Wwft“ ir jie privalo atlikti kiekvieno kliento kruopštumo patikrinimą. Pareiga atlikti išsamų kliento patikrinimą taip pat taikoma kliento sandorio šaliai. Jei yra įtarimas, kad sandoris gali būti susijęs su pinigų plovimu ar terorizmo finansavimu, apie šį sandorį reikia pranešti. Tai taip pat taikoma sandoriams, kai grynaisiais gaunama 15,000 XNUMX eurų ar didesnė suma. Nesvarbu, ar ši suma skirta nekilnojamojo turto agentui, ar trečiajai šaliai.

Lombardų operatoriai ir gyvenamosios vietos teikėjai

Lombardų operatoriai, siūlantys profesinius ar verslo pasižadėjimus, privalo atlikti kiekvieno kliento kruopštų patikrinimą. Jei operacija neįprasta, apie šią operaciją reikia pranešti. Tai taip pat taikoma visoms operacijoms, kurių suma siekia 25,000 XNUMX eurų ar daugiau. Gyvenamosios vietos paslaugų teikėjai, adresus ar pašto adresus turintys trečiosioms šalims verslo ar profesiniais pagrindais, taip pat privalo atlikti kiekvieno kliento kruopštumą. Jei įtariama, kad teikiant gyvenamąją vietą gali būti pinigų plovimas ar teroristų finansavimas, apie sandorį reikia pranešti.

Finansinės institucijos

Finansų institucijos apima bankus, valiutos keityklas, kazino, patikos biurus, investicines įstaigas ir tam tikrus draudikus. Šios įstaigos visada privalo atlikti kliento patikrinimą ir pranešti apie neįprastus sandorius. Tačiau bankams gali būti taikomos skirtingos taisyklės.

Nepriklausomi specialistai

Nepriklausomų specialistų kategorijai priklauso šie asmenys: notarai, teisininkai, buhalteriai, mokesčių konsultantai ir administracinės įstaigos. Šios profesinės grupės privalo atlikti išsamų klientų patikrinimą ir pranešti apie neįprastas operacijas.

Įstatymas taip pat gali būti taikomas įstaigoms ar specialistams, savarankiškai vykdantiems profesinę veiklą, atitinkančią aukščiau paminėtų institucijų vykdomą veiklą. Tai gali būti ši veikla:

  • įmonių konsultavimas dėl kapitalo struktūros, verslo strategijos ir susijusios veiklos;
  • konsultacijos ir paslaugų teikimas įmonių susijungimo ir įsigijimo srityje;
  • įmonių ar juridinių asmenų steigimas ar valdymas;
  • įmonių, juridinių asmenų ar bendrovių akcijų pirkimas ar pardavimas;
  • visiškas ar dalinis įmonių ar juridinių asmenų įsigijimas;
  • su mokesčiais susijusi veikla.

Norint nustatyti, ar įstaigai galioja Wwft, svarbu nepamiršti apie įstaigos vykdomą veiklą. Jei įstaiga teikia tik informaciją, įstaiga iš principo netaikoma. Jei įstaiga siūlo patarimus klientams, tai gali būti taikoma Wwft. Tačiau tarp informacijos ir patarimų teikimo yra ribota riba. Be to, privalomasis kliento patikrinimas turi būti atliekamas prieš įstaigai sudarant verslo sutartį su klientu. Kai įstaiga iš pradžių galvoja, kad klientui reikia suteikti tik informaciją, tačiau vėliau paaiškėja, kad patarimai jau buvo suteikti arba jie taip pat turėjo būti teikiami, neįvykdoma pareiga atlikti išankstinį kliento patikrinimą. Taip pat labai rizikinga padalyti įstaigos veiklą į tas veiklas, kurioms taikoma Wwft, ir veiklas, kurioms netaikomas Wwft, nes riba tarp šių veiklų yra labai neaiški. Be to, gali būti, kad atskirai veiklai netaikomas „Wwft“, tačiau ši veikla yra susijusi su „Wwft“ prievole, kai jie sujungiami. Todėl svarbu iš anksto išsiaiškinti, ar jūsų įstaiga priklauso Wwft.

Tam tikromis aplinkybėmis įstaigai gali būti taikomas Nyderlandų patikos biuro priežiūros įstatymas (Wtt), o ne Wwft. Wtt yra griežtesni reikalavimai dėl kliento kruopštaus patikrinimo ir įstaigoms, kurioms taikoma Wtt, norint vykdyti savo veiklą reikalingas leidimas. Pasak Wtt, Wtt yra taikomos institucijoms, teikiančioms nuolatinę gyvenamąją vietą ir vykdančioms ir papildomą veiklą. Šią papildomą veiklą sudaro teisinių patarimų teikimas, rūpinimasis mokesčių deklaracijomis, veiklos, susijusios su metinių ataskaitų rengimu, vertinimu ir stebėjimu, administravimo palaikymas ar direktoriaus įgijimas korporacijai ar juridiniam asmeniui. Praktiškai gyvenamosios vietos teikimą ir papildomos veiklos vykdymą dažnai valdo dvi skirtingos institucijos, norėdamos įsitikinti, kad šios įstaigos nepatenka į Wtt taikymo sritį. Tačiau tai nebebus įmanoma, kai įsigalios pakeista Wtt. Įsigaliojus šiam įstatymų pakeitimui, Wtt bus taikomos ir institucijoms, kurios numato gyvenamosios vietos įrodymą ir papildomos veiklos vykdymą tarp dviejų institucijų. Tai taikoma įstaigoms, kurios pačios vykdo papildomą veiklą, tačiau nukreipia klientą į kitą įstaigą, kuriai teikiama ar nuolat gyvenama (arba atvirkščiai), taip pat įstaigoms, kurios veikia kaip tarpininkai, užmezgant klientui kontaktą su įvairiomis šalimis, kurios gali suteikti nuolatinę gyvenamąją vietą ir vykdyti elgesį. papildomos veiklos.[2] Svarbu, kad institucijos gerai apžvelgtų savo veiklą, kad galėtų nustatyti, kuri teisė joms taikoma.

2. Kliento kruopštumas

Pasak Wwft, įstaiga, kuriai taikoma Wwft, privalo atlikti kliento deramą patikrinimą. Kliento kruopštus patikrinimas turi būti atliekamas prieš įstaigai sudarant verslo sutartį su klientu ir prieš teikiant paslaugas. Kliento deramas patikrinimas, be kita ko, reiškia, kad įstaiga turi paprašyti savo klientų tapatybės, patikrinti šią informaciją, ją įrašyti ir saugoti penkerius metus.

Remiantis Wwft, kliento kruopštumas yra orientuotas į riziką. Tai reiškia, kad įstaiga turi prisiimti riziką, atsižvelgiant į savo įmonės pobūdį ir dydį, ir riziką, susijusią su konkrečiais verslo santykiais ar sandoriais. Deramo patikrinimo intensyvumas turi atitikti šią riziką.[3] Wwft apima tris kliento kruopštumo patikrinimų lygius: standartinį, supaprastintą ir patobulintą. Remdamasi rizika, įstaiga turi nuspręsti, kuris iš minėtų klientų patikrinimų turi būti atliktas. Be rizika pagrįsto kliento patikrinimo aiškinimo, kuris turi būti atliekamas standartiniais atvejais, rizikos vertinimas taip pat gali būti priežastis atlikti supaprastintą ar patobulintą kliento patikrinimą. Vertinant riziką, reikia atsižvelgti į šiuos dalykus: klientus, šalis ir geografines priežastis, kuriose įstaiga veikia, tiekiamus produktus ir paslaugas.[4]

Wwft nenurodo, kokių priemonių turi imtis įstaigos, kad kliento kruopštumas būtų suderintas su operacijos jautrumu rizikai. Tačiau įstaigoms svarbu nustatyti rizika pagrįstas procedūras, kad būtų galima nustatyti, kokio intensyvumo klientas turi būti atliekamas. Pavyzdžiui, gali būti įgyvendintos šios priemonės: sudaryti rizikos matricą, suformuluoti rizikos politiką ar profilį, įdiegti kliento priėmimo procedūras, imtis vidaus kontrolės priemonių ar šių priemonių derinio. Be to, rekomenduojama tvarkyti bylas ir vesti visų operacijų bei atitinkamų rizikos įvertinimų apskaitą. Finansinės žvalgybos padalinys (FŽP), atsakingas už ginklą WWft, gali paprašyti įstaigos pateikti savo identifikaciją ir rizikos, susijusios su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu, vertinimą. Įstaiga įpareigota įvykdyti tokį prašymą.[5] „Wwft“ taip pat yra rodyklės, nurodančios, kokio intensyvumo klientas turi būti patikrintas.

2.1 Standartinis kliento kruopštumas

Paprastai įstaigos privalo atlikti standartinį kliento patikrinimą. Šį išsamų patikrinimą sudaro šie elementai:

  • kliento tapatybės nustatymas, patikrinimas ir fiksavimas;
  • galutinio naudos gavėjo (UBO) tapatybės nustatymas, patikrinimas ir registravimas;
  • pavedimo ar sandorio tikslo ir pobūdžio nustatymas ir fiksavimas.

Kliento tapatybė

Norint sužinoti, kam teikiamos paslaugos, prieš pradedant teikti paslaugas, reikia nustatyti kliento tapatybę. Norint identifikuoti klientą, kliento reikia paprašyti jo tapatybės duomenų. Vėliau turi būti patikrinta kliento tapatybė. Fiziniam asmeniui šį patikrinimą galima atlikti paprašius paso, vairuotojo pažymėjimo ar asmens tapatybės kortelės originalo. Juridinių asmenų klientų reikia paprašyti pateikti išrašą iš prekybos registro ar kitus patikimus dokumentus ar duomenis, kurie yra įprasti tarptautiniame eisme. Tada šią informaciją įstaiga turi saugoti penkerius metus.

Asmens tapatybė UBO

Jei klientas yra juridinis asmuo, bendrija, fondas ar patikos fondas, UBO turi būti identifikuotas ir patikrintas. Juridinio asmens UBO yra fizinis asmuo, kuris:

  • turi daugiau kaip 25% kliento kapitalo dalį; arba
  • gali naudotis 25% ar daugiau akcijų ar balsavimo teisių visuotiniame kliento akcininkų susirinkime; arba
  • gali realiai kontroliuoti klientą; arba
  • yra naudos gavęs 25% ar daugiau fondo ar patikėjimo fondo turto; arba
  • specialiai kontroliuoja 25% ar daugiau klientų turto.

Ūkinės bendrijos UBO yra fizinis asmuo, kuris, nutraukdamas bendriją, turi teisę į 25% ar didesnę turto dalį arba 25% ar daugiau pelno dalį. Su pasitikėjimu turi būti identifikuojamas reguliatorius (-iai) ir patikėtinis (-ai).

Kai nustatomas UBO tapatumas, šis tapatumas turi būti patikrintas. Institucija turi įvertinti riziką, susijusią su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu; UBO patikrinimas turi būti atliekamas atsižvelgiant į šias rizikas. Tai vadinama rizika pagrįstu patikrinimu. Pati nuodugniausia patikrinimo forma - remiantis pagrindiniais dokumentais, tokiais kaip dokumentai, sutartys ir registravimasis viešuose registruose ar kituose patikimuose šaltiniuose, reikia nustatyti, ar minėtam UBO iš tikrųjų suteikiama 25% ar daugiau procentų. Šios informacijos galima paprašyti, kai kyla didelis pinigų plovimo ir teroristų finansavimo pavojus. Kai rizika nedidelė, įstaiga gali reikalauti, kad klientas pasirašytų UBO deklaraciją. Pasirašydamas šią deklaraciją, klientas patvirtina UBO tapatybės teisingumą.

Užduoties ar sandorio tikslas ir pobūdis

Įstaigos turi atlikti numatytų verslo santykių ar sandorių pagrindų ir tikslo tyrimus. Tai turėtų užkirsti kelią institucijų paslaugoms naudoti pinigų plovimui ar terorizmo finansavimui. Perleidimo ar sandorio pobūdžio tyrimas turėtų būti pagrįstas rizika.[6] Nustačius perleidimo ar operacijos pobūdį, tai turi būti įrašoma registre.

2.2 Supaprastintas kliento kruopštumas

Taip pat gali būti, kad įstaiga laikosi Wwft, atlikdama supaprastintą kliento patikrinimą. Kaip jau aptarta, kliento kruopštaus patikrinimo atlikimo intensyvumas bus nustatomas remiantis rizikos analize. Jei ši analizė parodys, kad pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizika yra maža, galima atlikti supaprastintą kliento patikrinimą. Anot Wwft, supaprastinto kliento kruopštumo bet kuriuo atveju pakanka, jei klientas yra bankas, gyvybės draudikas ar kita finansų įstaiga, biržoje prekiaujama bendrovė ar ES vyriausybės institucija. Tokiais atvejais reikia nustatyti ir užregistruoti tik kliento tapatybę ir operacijos tikslą bei pobūdį, kaip aprašyta 2.1 punkte. Kliento patvirtinimas ir UBO identifikavimas bei patvirtinimas šiuo atveju nėra būtini.

2.3 Glaudesnis kliento kruopštumas

Taip pat gali būti, kad reikia atlikti išsamesnį kliento patikrinimą. Tai yra atvejis, kai pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizika yra didelė. Pasak Wwft, sustiprintas kliento kruopštumas turi būti atliekamas šiose situacijose:

  • iš anksto įtariama padidėjusi pinigų plovimo ar teroristų finansavimo rizika;
  • klientas fiziškai nedalyvauja identifikavimo metu;
  • klientas arba UBO yra politiškai paveiktas asmuo.

Įtarimas dėl padidėjusios pinigų plovimo ar teroristų finansavimo rizikos

Kai rizikos analizė parodo, kad yra didelė pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo rizika, reikia atlikti griežtesnį klientų patikrinimą. Šis patobulintas kliento kruopštus patikrinimas, pavyzdžiui, gali būti atliekamas iš kliento paprašius gero elgesio pažymėjimo, toliau tiriant direktorių valdybos ir įgaliotinių įgaliojimus ir funkcijas arba tiriant lėšų kilmę ir paskirtį, įskaitant banko prašymą. teiginius. Priemonės, kurių reikia imtis, priklauso nuo situacijos.

Identifikavimo metu klientas fiziškai nedalyvauja

Jei kliento asmens tapatybės nustatymo metu nėra, tai padidina pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką. Tokiu atveju reikia imtis priemonių šiai specifinei rizikai kompensuoti. Wwft nurodo, kurias galimybes įstaigos turi kompensuoti rizika:

  • kliento tapatybės nustatymas remiantis papildomais dokumentais, duomenimis ar informacija (pavyzdžiui, notaro patvirtinta paso kopija ar apaštalais);
  • įvertinti pateiktų dokumentų autentiškumą;
  • užtikrinimas, kad pirmasis su verslo santykiais ar operacija susijęs mokėjimas atliekamas kliento sąskaitos sąskaita ar sąskaita banko, kurio registruota buveinė yra valstybėje narėje, arba banko, esančio paskirtoje valstybėje, turinčio licencija verstis verslu šioje valstijoje.

Jei mokama identifikavimo išmoka, mes kalbame apie išvestinę identifikaciją. Tai reiškia, kad įstaiga gali naudoti duomenis, gautus iš anksčiau atlikto kliento patikrinimo. Išvestinį identifikavimą leidžiama naudoti, nes bankas, kuriame atliekamas identifikavimo mokėjimas, taip pat yra įstaiga, kuriai taikomas Wwft arba panašios priežiūros principas kitoje valstybėje narėje. Iš esmės bankas jau identifikuoja klientą atlikdamas šį identifikavimo mokėjimą.

Klientas arba UBO yra politiškai paveiktas asmuo

Politiškai pažeidžiami asmenys (PEP) yra asmenys, užimantys svarbias politines pareigas Nyderlanduose ar užsienyje arba turintys tokias pareigas prieš metus, ir

  • gyventi užsienyje (nepriklausomai nuo to, ar jie turi Nyderlandų, ar kitą pilietybę);

OR

  • gyvena Nyderlanduose, bet neturi Nyderlandų pilietybės.

Ar asmuo yra PEP, reikia ištirti tiek klientui, tiek bet kuriam kliento UBO. Šie asmenys bet kuriuo atveju yra PEP:

  • valstybių vadovai, vyriausybių vadovai, ministrai ir valstybės sekretoriai;
  • parlamentarai;
  • aukštųjų teisminių institucijų nariai;
  • centrinių bankų audito tarnybų ir valdybų nariai;
  • ambasadoriai, reikalų patikėtiniai ir vyresnieji armijos karininkai;
  • administracinių organų, tiek vykdomosios, tiek priežiūros, nariai;
  • valstybinių bendrovių organai;
  • pirmiau minėtų asmenų artimiausi šeimos nariai ar artimi bendraminčiai.[7]

Įtraukdama PEP, įstaiga turėtų surinkti ir patikrinti daugiau duomenų, kad būtų galima pakankamai sumažinti ir kontroliuoti didelę pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką.[8]

3. Pranešimas apie neįprastą sandorį

Užbaigus kliento deramą patikrinimą, įstaiga turi nustatyti, ar siūlomas sandoris yra neįprastas. Jei taip yra ir gali būti pinigų plovimas ar teroristų finansavimas, apie sandorį reikia pranešti.

Jei kliento deramas patikrinimas nepateikė įstatymų nustatytų duomenų arba yra požymių, kad jie dalyvavo pinigų plovime ar teroristų finansavime, apie operaciją reikia pranešti FŽP. Tai pasak Wwft. Nyderlandų valdžios institucijos nustatė subjektyvius ir objektyvius požymius, kuriais remdamosi įstaigos gali nustatyti, ar yra neįprastas sandoris. Jei svarstomas vienas iš rodiklių, daroma prielaida, kad operacija yra neįprasta. Tada apie šią operaciją reikia kuo greičiau pranešti FŽP. Nustatyti šie rodikliai:

Subjektyvūs rodikliai

  1. Sandoris, kai įstaiga turi pagrindo manyti, kad jis gali būti susijęs su pinigų plovimu ar teroristų finansavimu. Finansinių veiksmų darbo grupė taip pat nustatė įvairias rizikos šalis.

Objektyvūs rodikliai

  1. Apie sandorius, apie kuriuos pranešama policijai ar prokuratūrai, susijusius su pinigų plovimu ar terorizmo finansavimu, taip pat reikia pranešti FŽP; galų gale yra prielaida, kad šie sandoriai gali būti susiję su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.
  2. Sandoris, kurį vykdo (juridinis) asmuo, gyvenantis ar turintis savo registruotą adresą valstybėje, kuri ministro įsakymu paskirta kaip valstybė, turinti strateginių pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos trūkumų.
  3. Sandoris, kai viena ar daugiau transporto priemonių, laivų, meno objektų ar juvelyrinių dirbinių parduodama už (dalinę) grynųjų pinigų sumą, kai grynaisiais mokėtina suma sudaro 25,000 XNUMX eurų ar daugiau.
  4. Sandoris už 15,000 XNUMX eurų ar didesnę sumą, kai grynieji pinigai keičiami kita valiuta arba nuo mažų iki didelių nominalų.
  5. Grynųjų pinigų įnašas už 15,000 XNUMX eurų ar didesnę sumą kredito kortelės ar iš anksto apmokėtos mokėjimo priemonės naudai.
  6. Kreditinės kortelės ar išankstinio mokėjimo priemonės naudojimas atliekant operaciją, kurios suma yra 15,000 XNUMX EUR ar didesnė.
  7. Sandoris, kurio suma yra 15,000 XNUMX EUR ar daugiau, pervesta įstaigai ar per ją grynaisiais, su čekiu pateikėjui, su išankstinio mokėjimo priemone ar panašiomis mokėjimo priemonėmis.
  8. Sandoris, kurio metu lombardas prižiūri prekes ar kelias prekes, o lombardas mainais išleidžia 25,000 XNUMX arba daugiau eurų sumą.
  9. Sandoris už 15,000 XNUMX EUR ar didesnę sumą, sumokėtas įstaigai ar per ją grynaisiais, čekiais, iš anksto apmokėjus instrumentą arba užsienio valiuta.
  10. Deponuoja monetas, banknotus ar kitas vertybes, kurių suma yra 15,000 XNUMX EUR ar daugiau.
  11. Žiro mokėjimo operacija už 15,000 XNUMX eurų ar didesnę sumą.
  12. Pinigų pervedimas, kurio suma yra 2,000 XNUMX ar daugiau eurų, išskyrus atvejus, kai tai susiję su pinigų pervedimu iš įstaigos, kuri atsiskaito už šį pervedimą kitai įstaigai, kuriai taikoma pareiga pranešti apie neįprastą operaciją, kylančią iš „Wwft“.[9]

Ne visi rodikliai galioja visoms įstaigoms. Kokie rodikliai taikomi įstaigai, priklauso nuo įstaigos tipo. Kai vienas iš aukščiau aprašytų sandorių vyksta tam tikroje įstaigoje, tai laikoma neįprastu sandoriu. Apie šią operaciją reikia pranešti FŽP. FŽP užregistruoja ataskaitą kaip neįprastą operacijos ataskaitą. Tada FŽP įvertina, ar neįprastas sandoris yra įtartinas, todėl jį turi ištirti kriminalinio tyrimo institucija arba saugumo tarnyba.

4. Žalos atlyginimas

Jei įstaiga praneša FŽP apie neįprastą operaciją, ši ataskaita reiškia žalos atlyginimą. Pasak Wwft, sąžiningai FŽP pateikiami duomenys ar informacija ataskaitos kontekste negali būti pagrindu tyrimui ar patraukimui baudžiamojon atsakomybėn institucijai, kuri pranešė apie įtarimą pinigų plovimu. arba terorizmo finansavimas iš šios institucijos. Be to, šie duomenys negali būti naudojami kaip kaltinamasis aktas. Tai taip pat taikoma duomenims, kuriuos įstaiga pateikia FŽP, pagrįstai manant, kad tai reikštų įsipareigojimą pranešti, kylančią iš Wwft. Tai reiškia, kad informacija, kurią įstaiga pateikė FŽP, pateikdama pranešimą apie neįprastą sandorį, negali būti naudojama prieš įstaigą atliekant baudžiamąjį tyrimą dėl pinigų plovimo ar teroristų finansavimo. Ši išmoka taip pat taikoma asmenims, dirbantiems įstaigoje, kuri duomenis ir informaciją pateikė FŽP. Sąžiningai pranešus apie neįprastą sandorį, baudžiamoji atsakomybė yra paskirta.

Be to, įstaiga, pranešusi apie neįprastą sandorį arba pateikusi papildomos informacijos remiantis „Wwft“, neatsako už žalą, kurią dėl to patyrė trečioji šalis. Tai reiškia, kad įstaiga negali būti laikoma atsakinga už žalą, kurią klientas patiria dėl pranešimo apie neįprastą sandorį. Taigi, vykdant pareigą pranešti apie neįprastą sandorį, įstaigai taip pat skiriama civilinė kompensacija. Ši civilinė kompensacija taip pat taikoma asmenims, dirbantiems įstaigoje, kuri pranešė apie neįprastą sandorį arba pateikė informaciją FŽP.

5. Kiti įsipareigojimai, kylantys iš Wwft

Be įsipareigojimo atlikti deramą klientų patikrinimą ir pranešti FŽP apie neįprastus sandorius, „Wwft“ taip pat įpareigoja konfidencialumą ir mokymą įstaigoms.

Konfidencialumo įsipareigojimas

Konfidencialumo reikalavimas reiškia, kad įstaiga negali niekam pranešti apie pranešimą FŽP ir apie įtarimą, kad sandoris susijęs su pinigų plovimu ar teroristų finansavimu. Institucijai netgi draudžiama apie tai informuoti susijusį klientą. Priežastis ta, kad FŽP pradės neįprasto sandorio tyrimą. Konfidencialumo pareiga nustatyta tam, kad tiriamoms šalims nebūtų suteikta galimybė, pavyzdžiui, disponuoti įrodymais.

Mokymo pareiga

Pasak Wwft, įstaigos privalo mokyti. Ši mokymo pareiga reiškia, kad įstaigos darbuotojai turi būti susipažinę su Wwft nuostatomis, kiek tai yra svarbu atliekant savo pareigas. Darbuotojai taip pat turi mokėti tinkamai atlikti kliento kruopštumą ir atpažinti neįprastą sandorį. Norint to pasiekti, reikia periodiškai mokytis.

6. Wwft nesilaikymo pasekmės

Iš „Wwft“ išplaukia įvairūs įsipareigojimai: kliento kruopštus patikrinimas, pranešimai apie neįprastus sandorius, konfidencialumo ir mokymo pareiga. Įvairūs duomenys taip pat turi būti registruojami ir saugomi, o įstaiga turi imtis priemonių sumažinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką.

Jei institucija nesilaiko aukščiau išvardytų įsipareigojimų, bus imamasi priemonių. Priklausomai nuo įstaigos tipo, „Wwft“ laikymąsi vykdo mokesčių inspekcija / „Wwft“ priežiūros biuro priežiūros tarnyba, Nyderlandų centrinis bankas, Nyderlandų finansų rinkų tarnyba, Finansų priežiūros tarnyba arba Nyderlandų advokatų asociacija. Šie prižiūrėtojai atlieka priežiūros tyrimus, norėdami patikrinti, ar įstaiga tinkamai laikosi Wwft nuostatų. Šių tyrimų metu įvertinamas rizikos politikos planas ir buvimas. Tyrimu taip pat siekiama įsitikinti, kad institucijos iš tikrųjų praneša apie neįprastus sandorius. Pažeidus Wwft nuostatas, priežiūros institucijos įgaliotos skirti nutartį, kuriai gali būti taikoma papildoma nuobauda arba administracinė bauda. Jie taip pat turi galimybę nurodyti įstaigai laikytis tam tikrų veiksmų, susijusių su vidaus procedūrų tobulinimu ir darbuotojų mokymu.

Jei įstaiga nepranešė apie neįprastą sandorį, įvyks Wwft pažeidimas. Nesvarbu, ar nepranešimas buvo sąmoningas, ar atsitiktinis. Jei institucija pažeidžia „Wwft“, tai yra ekonominis nusikaltimas pagal Nyderlandų ekonominių nusikaltimų įstatymą. FŽP taip pat gali atlikti papildomus įstaigos atskaitomybės elgesio tyrimus. Rimtais atvejais priežiūros institucijos netgi gali pranešti apie pažeidimą Nyderlandų prokurorui, kuris gali pradėti kriminalinį tyrimą įstaigoje. Tada įstaigai bus iškelta baudžiamoji byla, nes ji nesilaikė Wwft nuostatų.

7. Išvada

„Wwft“ yra įstatymas, galiojantis daugelyje institucijų. Todėl šioms institucijoms svarbu žinoti, kokius įsipareigojimus jos turi vykdyti, kad įvykdytų Wwft. Kliento kruopštus patikrinimas, pranešimai apie neįprastus sandorius, konfidencialumo ir mokymo pareiga kyla iš Wwft. Šie įpareigojimai buvo nustatyti siekiant užtikrinti, kad pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizika būtų kuo mažesnė ir kad būtų galima nedelsiant imtis veiksmų kilus įtarimui, kad tokia veikla vykdoma. Institucijoms svarbu įvertinti riziką ir atitinkamai imtis priemonių. Priklausomai nuo įstaigos tipo ir veiklos, kurią įstaiga vykdo, gali būti taikomos skirtingos taisyklės.

Wwft ne tik reiškia, kad įstaigos privalo vykdyti iš Wwft kylančius įsipareigojimus, bet ir sukelia kitas pasekmes įstaigoms. Kai sąžiningai pranešama FŽP, įstaigai skiriama baudžiamoji ir civilinė kompensacija. Tokiu atveju institucijos pateikta informacija negali būti naudojama prieš ją. Taip pat netaikoma civilinė atsakomybė už kliento žalą, atsirandančią dėl pranešimo FŽP. Kita vertus, kai pažeidžiamas Wwft, yra pasekmių. Blogiausiu atveju institucija gali būti net patraukta baudžiamojon atsakomybėn. Todėl institucijoms labai svarbu laikytis Wwft nuostatų ne tik siekiant sumažinti pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo riziką, bet ir apsisaugoti.
_____________________________

[1] „Vat yra de Wwft“, Belastingdienst 09-07-2018, www.belastingdienst.nl.

[2] Kamerstukken II 2017/18, 34 910, 7 („Nota van Wijziging“).

[3] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3, p. 3 (MvT).

[4] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3, p. 3 (MvT).

[5] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3, p. 8 (MvT).

[6] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3, p. 3 (MvT).

[7] „Vat yra PEP“, „Autoriteit Financiele Markten“ 09-07-2018, www.afm.nl.

[8] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3, p. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', FŽP 09-07-2018, www.fiu-nederland.nl.

Dalintis