Elektroninio padavimo komerciniuose registruose įstatymas

Elektroninio padavimo komerciniuose registruose įstatymas

Įstatymas dėl elektroninio registravimo komerciniuose registruose: kaip valdžia žengia su laiku

Įvadas

Pagalba tarptautiniams klientams, turintiems verslą Nyderlanduose, yra mano kasdienės praktikos dalis. Galų gale, Nyderlandai yra puiki šalis verslui, tačiau užsienio korporacijoms kartais gali būti sudėtinga išmokti kalbą ar priprasti prie olandų verslo praktikos. Todėl pagalbos ranka dažnai yra įvertinama. Mano pagalba svyruoja nuo pagalbos atliekant sudėtingas užduotis iki pagalbos bendraujant su Nyderlandų valdžios institucijomis. Neseniai sulaukiau kliento klausimo, kad paaiškinčiau, kas tiksliai buvo nurodyta Nyderlandų prekybos rūmų laiške. Šis paprastas, nors svarbus ir informatyvus laiškas buvo susijęs su finansinių ataskaitų pateikimo naujove, kuri netrukus bus galima tik elektroniniu būdu. Laišką lėmė valdžios siekis žengti su laiku, išnaudoti elektroninių duomenų mainų privalumus ir įvesti standartizuotą šio kasmet besikartojančio proceso tvarkymo būdą. Štai kodėl finansinės ataskaitos turi būti deponuojamos elektroniniu būdu nuo 2016 arba 2017 finansinių metų, kaip nurodyta Wet deponering in handelsregisters langs elektronische weg (Įstatymas dėl elektroninio pateikimo komerciniuose registruose), kuris buvo priimtas kartu su Besluit elektronische deponering handelsregistrs (Nutarimas dėl elektroninio registravimo komerciniuose registruose); pastarasis numato papildomas išsamias taisykles. Gana burna, bet ką tiksliai reiškia šis įstatymas ir nutarimas?

Nyderlandų įstatymas dėl elektroninio pateikimo komerciniuose registruose – kaip vyriausybė keičiasi laiku

Tada ir dabar

Anksčiau finansinės ataskaitos Prekybos rūmuose galėjo būti deponuojamos tiek elektroniniu, tiek popieriniu būdu. Nyderlandų civilinis kodeksas vis dar žino nuostatas, pagrįstas depozitu popieriuje. Šiuo metu šis metodas gali būti laikomas pasenusiu, ir aš iš tikrųjų buvau šiek tiek nustebęs, kad ši plėtra neatsirado anksčiau. Nesunku įsivaizduoti, kad finansinių ataskaitų pildymas popieriuje turi daug trūkumų, palyginti su šių dokumentų pateikimu elektroniniu būdu, žvelgiant iš sąnaudų ir laiko perspektyvos. Pagalvokite apie išlaidas popieriui ir išlaidas bei laiką, reikalingą metinėms ataskaitoms parengti popieriuje ir pateikti jas (taip pat ir popierines) Prekybos rūmams, kurie vėliau turi apdoroti šiuos rašytinius dokumentus, net neminint laiko ir išlaidų, kurios atsiranda. leidžiant buhalteriui parengti arba patikrinti šias (nestandartizuotas) finansines ataskaitas. Todėl vyriausybė pasiūlė pasinaudoti „SBR“ (sutrumpintai: standartinė verslo ataskaita), kuri yra standartizuotas elektroninis finansinės informacijos ir dokumentų kūrimo ir pateikimo būdas, pagrįstas duomenų katalogu (Olandijos taksonomija). Šiame kataloge pateikiami duomenų, kuriuos galima naudoti kuriant finansines ataskaitas, apibrėžimai. Kitas SBR metodo privalumas yra tai, kad bus ne tik supaprastintas keitimasis duomenimis tarp korporacijos ir Prekybos rūmų, bet dėl ​​standartizacijos palengvės ir keitimasis duomenimis su trečiosiomis šalimis. Mažos korporacijos jau nuo 2007 m. gali teikti metines ataskaitas elektroniniu būdu, taikydamos SBR metodą. Vidutinėms ir didelėms įmonėms ši galimybė įvesta 2015 m.

Taigi, kada ir kam?

Vyriausybė aiškiai nurodė, kad atsakymas į šį klausimą yra tipiškas „dydis svarbu“ atvejis. Smulkaus verslo subjektai finansines ataskaitas privalės teikti elektroniniu būdu per SBR nuo 2016 finansinių metų. Kaip alternatyvą, smulkaus verslo įmonės, pačios (ruošiančios ir) pateikiančios finansines ataskaitas, turi galimybę jas įnešti per nemokamą internetinę paslaugą – paslaugą „zelf deponeren jaarrekening“, kuri veikia nuo 2014 m. paslauga yra ta, kad nereikės pirkti programinės įrangos, kuri yra suderinama su SBR. Vidutinės įmonės finansines ataskaitas per SBR turės teikti nuo 2017 finansinių metų. Taip pat šioms įmonėms bus pristatyta laikina alternatyvi internetinė paslauga („opstellen jaarrekening“). Naudodamiesi šia paslauga, vidutinės įmonės gali pačios rengti finansines ataskaitas XBRL formatu. Vėliau šiuos pareiškimus galima pateikti per internetinį portalą („Digipoort“). Tai reiškia, kad korporacija nebūtinai turės iš karto pirkti „su SBR suderinamą“ programinę įrangą. Ši paslauga bus laikina ir bus nutraukta po penkerių metų, skaičiuojant nuo 2017 m. Kol kas didelėms įmonėms ir vidutinėms įmonių grupėms nėra įpareigojimo teikti finansines ataskaitas per SBR. Taip yra todėl, kad šios įmonės turi atitikti labai sudėtingus reikalavimus. Tikimasi, kad nuo 2019 m. šios įmonės turės galimybę pasirinkti, ar teikti paraiškas per SBR, ar teikti paraiškas konkrečiu Europos formatu.

Nėra taisyklių be išimčių

Taisyklė nebūtų taisyklė, jei nebūtų jokių išimčių. Du, tiksliau. Naujos finansinių ataskaitų pateikimo taisyklės netaikomos juridiniams asmenims ir įmonėms, kurių buveinė yra ne Nyderlanduose ir kurios, remiantis Handelsregisterbesluit 2008 (2008 m. komercinio registro nutarimas), turi pareigą pateikti finansinius dokumentus. Prekybos rūmuose, kiek ir tokia forma, kokia šie dokumentai turi būti atskleisti buveinės šalyje. Antroji išimtis taikoma Wft (Finansinės priežiūros įstatymo) 1:1 straipsnyje apibrėžtiems emitentams ir emitento dukterinėms įmonėms, jei jos yra pačios emitentos. Emitentas yra bet kuris asmuo, kuris nori išleisti vertybinius popierius arba ketina išleisti vertybinius popierius.

Kiti dėmesio taškai

Vis dėlto tai dar ne viskas. Patys juridiniai asmenys turi atsižvelgti į kai kuriuos papildomus svarbius aspektus. Vienas iš šių aspektų yra tai, kad juridinis asmuo ir toliau liks atsakingas už įstatymų reikalavimus atitinkančių finansinių ataskaitų pateikimą. Be kita ko, tai reiškia, kad finansinės ataskaitos turėtų sudaryti tokią įžvalgą, kad būtų galima pakankamai įvertinti juridinio asmens finansinę būklę. Todėl kiekvienai įmonei patariu atidžiai patikrinti finansinių ataskaitų duomenis prieš jas pateikiant. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas, atkreipkite dėmesį į tai, kad atsisakymas pateikti pareiškimus nustatyta tvarka bus laikomas nusikaltimu pagal Wet op de Economische Delicten (Ekonominio nusižengimo įstatymą). Gana patogiai patvirtinta, kad SBR metodu sudarytas finansines ataskaitas akcininkų susirinkimas gali naudoti šioms ataskaitoms sudaryti. Šias sąskaitas taip pat gali tikrinti buhalteris pagal Nyderlandų civilinio kodekso 2:393 straipsnį.

Išvada

Priėmusi įstatymą dėl elektroninio registravimo komerciniuose registruose ir su juo susijusią rezoliuciją, vyriausybė parodė gerą progresyvumą. Dėl to nuo 2016 m. ir 2017 m. smulkiam ir vidutiniam verslui bus privaloma teikti finansines ataskaitas elektroniniu būdu, nebent įmonei būtų taikoma viena iš išimčių. Privalumų yra daug. Visgi visoms įmonėms patariu išlikti nuovokiems, nes galutinė atsakomybė vis tiek tenka pačioms įmonėms, kurios privalo pateikti dokumentus, o jūs, kaip įmonės direktorius, tikrai nenorite, kad jums tektų spręsti pasekmes.

Susisiekite su mumis

Jei turite daugiau klausimų ar komentarų, perskaitę šį straipsnį, susisiekite su p. Maxim Hodak, advokatas Law & More per maxim.hodak@lawandmore.nl arba p. Tomas Meevisas, advokatas Law & More per tom.meevis@lawandmore.nl arba skambinkite mums telefonu +31 (0) 40-3690680.

Law & More