Elektroninio padavimo komerciniuose registruose įstatymas: kaip vyriausybė juda su laiku

Įvadas

Pagalba tarptautiniams klientams, turintiems verslo Nyderlanduose, yra mano kasdieninės praktikos dalis. Galų gale, Nyderlandai yra puiki šalis vykdyti verslą, tačiau užsienio kalbų mokymasis ar pripratimas prie Nyderlandų verslo praktikos kartais gali būti sudėtingas. Todėl dažnai vertinama pagalbos ranka. Mano pagalbos apimtis - nuo pagalbos atliekant sudėtingas užduotis iki pagalbos bendraujant su Nyderlandų valdžios institucijomis. Neseniai gavau iš kliento klausimą paaiškinti, kas tiksliai buvo pasakyta Nyderlandų prekybos rūmų laiške. Šis paprastas, nors svarbus ir informacinis laiškas buvo susijęs su naujove formuojant finansinę atskaitomybę, kuri netrukus bus įmanoma tik elektroniniu būdu. Laiškas atsirado dėl vyriausybės noro judėti laikui bėgant, naudotis elektroninio keitimosi duomenimis pranašumais ir įdiegti standartizuotą šio kasmetinio pasikartojančio proceso tvarkymo būdą. Štai kodėl finansinės ataskaitos turi būti deponuotos elektroniniu būdu nuo 2016 ar 2017 finansinių metų, kaip tai aprašoma kartu su bendrove „Besluit elektronische“ (Wels deponering in handelsregisters langs elektronische weg). atidėti „Handelsregisters“ (Rezoliucija dėl elektroninio padavimo komerciniuose registruose); pastarajame pateikiamos papildomos, išsamios taisyklės. Gana daug ką, bet ką konkrečiai reiškia šis įstatymas ir nutarimas?

Nyderlandų įstatymas dėl elektroninio registravimo komerciniuose registruose - kaip vyriausybė juda laikui bėgant

Tada ir dabar

Previously, the financial statements could be deposited at the Chamber of Commerce both electronically and on paper. The Dutch Civil Code still largely knows provisions based on the deposit on paper. Presently, this method can be seen as outdated and I was actually a bit surprised that this development has not arisen earlier. It is not hard to imagine that the filing of financial statements on paper has a lot of disadvantages compared to the electronic filing of these documents when looking from a cost and time perspective. Think of costs for paper and the costs and time needed to put the annual statements on paper and submit them – also on paper – to the Chamber of Commerce, which then has to process these written documents, not even mentioning the time and costs that arise when letting an accountant draft or verify these (non-standardized) financial statements. Therefore, the government proposed to make use of “SBR” (short for: Standard Business Report), which is a standardized electronical method of creating and submitting financial information and documents, based on a catalogue of data (the Dutch Taxonomie). This catalogue contains definitions of data, which can be used to create the financial statements. Another advantage of the SBR-method is that not only the exchange of data between the corporation and the Chamber of Commerce will be simplified, but, as a result of the standardization, the exchange of data with third parties will become easier as well. Small corporations can already submit the annual statements electronically through the use of the SBR-method since 2007. For medium-sized and large businesses this possibility has been introduced in 2015.

Taigi, kada ir kam?

Vyriausybė paaiškino, kad atsakymas į šį klausimą yra tipiškas „dydžio klausimų“ atvejis. Mažos įmonės bus įpareigotos pateikti finansines ataskaitas elektroniniu būdu per SBR nuo 2016 finansinių metų. Kaip alternatyva, mažos įmonės, kurios (pačios rengia ir) pateikia finansinę atskaitomybę, turi galimybę deponuoti ataskaitas naudodamos nemokamą internetinę paslaugą - paslaugą „zelf deponeren jaarrekening“, kuri veikia nuo 2014 m. paslauga yra ta, kad nereikės pirkti programinės įrangos, suderinamos su SBR. Vidutiniam verslui nuo 2017 finansinių metų reikės pateikti finansinę atskaitomybę per SBR. Šioms įmonėms taip pat bus įvesta laikina, alternatyvi internetinė paslauga („opstellen jaarrekening“). Naudodamiesi šia paslauga, vidutinės įmonės gali pačios rengti finansines ataskaitas XBRL formatu. Vėliau šiuos pareiškimus galima pateikti per internetinį portalą („Digipoort“). Tai reiškia, kad korporacija nebūtinai turės nedelsdama pirkti „SBR suderinamą“ programinę įrangą. Ši paslauga bus laikina ir pradės naudotis po penkerių metų, skaičiuojant nuo 2017 m. Didelėms įmonėms ir vidutinio dydžio įmonių struktūroms dar neprivaloma pateikti finansinės atskaitomybės per SBR. Taip yra todėl, kad šie verslai turi atitikti labai sudėtingus reikalavimus. Tikimasi, kad šie verslai nuo 2019 m. Turės galimybę pasirinkti, ar teikti paraiškas per SBR, ar teikti paraiškas konkrečiu Europos formatu.

Jokių taisyklių be išimčių

Taisyklė nebūtų taisyklė, jei nebūtų padaryta jokių išimčių. Du, būčiau tikslus. Naujosios finansinės atskaitomybės pateikimo taisyklės netaikomos juridiniams asmenims ir bendrovėms, kurių buveinė yra ne Nyderlanduose, kurie, remiantis Handelsregisterbesluit 2008 (Komercinio registro rezoliucija 2008), privalo pateikti finansinius dokumentus. Prekybos rūmuose tiek, kiek ir kokia forma šie dokumentai turėtų būti atskleisti registruotos buveinės šalyje. Antroji išimtis taikoma emitentams, kaip apibrėžta Wft (Finansų priežiūros įstatymo) 1: 1 straipsnyje, ir emitento dukterinėms įmonėms, jei jie yra patys emitentai. Emitentas yra bet kuris asmuo, norintis išleisti vertybinius popierius ar ketinantis išleisti vertybinius popierius.

Kiti dėmesio taškai

Vis dėlto tai dar ne viskas. Juridiniai asmenys patys turi atsižvelgti į kai kuriuos papildomus svarbius aspektus. Vienas iš šių aspektų yra tas, kad juridinis asmuo ir toliau bus atsakingas už įstatymų numatytų finansinių ataskaitų pateikimą. Be kita ko, tai reiškia, kad finansinės ataskaitos turėtų sudaryti tokią įžvalgą, kad būtų galima pakankamai įvertinti juridinio asmens finansinę būklę. Todėl patariu kiekvienai įmonei atidžiai patikrinti finansinės atskaitomybės duomenis prieš juos pateikiant bet kuriuo metu. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas - atkreipkite dėmesį į tai, kad atsisakymas pateikti pareiškimus nustatyta tvarka bus laikomas nusikaltimu remiantis Wet op de Economische Delicten (Ekonominio nusikaltimo įstatymas). Gana patogiai buvo patvirtinta, kad finansines ataskaitas, sukurtas naudojant SBR metodą, akcininkų susirinkimas gali naudoti šioms ataskaitoms sudaryti. Šias sąskaitas taip pat gali patikrinti buhalteris pagal Nyderlandų civilinio kodekso 2: 393 straipsnį.

išvada

Įvedusi elektroninio padavimo komerciniuose registruose įstatymą ir su juo susijusią rezoliuciją, vyriausybė parodė gerą progresyvumą. Dėl to smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms bus privaloma deponuoti finansines ataskaitas elektroniniu būdu atitinkamai nuo 2016 m. Ir 2017 m., Nebent įmonei taikoma viena iš išimčių. Privalumų yra daugybė. Vis dėlto aš patariu visoms įmonėms laikytis savo nuovokos, nes galutinę atsakomybę vis tiek prisiima pačios įmonės, kurioms privaloma pateikti bylą, ir jūs, kaip bendrovės direktorius, tikrai nenorite, kad liktumėte spręsti pasekmes.

Kontaktai

Jei turite daugiau klausimų ar komentarų, perskaitę šį straipsnį, susisiekite su p. Maxim Hodak, advokatas Law & More per maxim.hodak@lawandmore.nl arba p. Tomas Meevisas, advokatas Law & More per tom.meevis@lawandmore.nl arba skambinkite mums telefonu +31 (0) 40-3690680.

Dalintis