Darbdavio ir darbuotojo pareigos pagal Darbo sąlygų įstatymą

Kad ir kokį darbą dirbtumėte, Nyderlanduose pagrindinis principas yra tas, kad visi turėtų sugebėti dirbti saugiai ir sveikai. Šios prielaidos vizija yra ta, kad darbas neturi sukelti fizinių ar psichinių ligų ir dėl to visiškai netapti mirtimi. Šį principą praktiškai garantuoja Darbo sąlygų įstatymas. Todėl šiuo aktu siekiama skatinti geras darbo sąlygas ir užkirsti kelią darbuotojų ligoms ir nedarbingumui. Ar esate darbdavys? Tokiu atveju rūpestis sveika ir saugia darbo aplinka pagal Darbo sąlygų įstatymą iš esmės tenka jums. Jūsų įmonėje turi būti ne tik pakankamai žinių apie sveiką ir saugų darbą, bet ir reikia laikytis Darbo sąlygų įstatymo gairių, kad būtų išvengta nereikalingo pavojaus darbuotojams. Ar esate darbuotojas? Tokiu atveju iš jūsų taip pat tikimasi keleto dalykų sveikos ir saugios darbo aplinkos kontekste.

Darbdavio ir darbuotojo pareigos pagal Darbo sąlygų įstatymą

Darbuotojo pareigos

Pagal Darbo sąlygų įstatymą darbdavys yra atsakingas už darbo sąlygas kartu su savo darbuotoju. Taigi, būdamas darbuotoju, turite prisidėti kuriant sveiką ir saugią darbo vietą. Tiksliau, kaip darbuotojas, atsižvelgdamas į Darbo sąlygų įstatymą, privalote:

  • teisingai naudoti darbo įrangą ir pavojingas medžiagas;
  • nekeisti ir (arba) nepašalinti darbo įrangos apsaugos;
  • teisingai naudoti darbdavio pateiktas asmenines apsaugos priemones / pagalbines priemones ir laikyti jas atitinkamoje vietoje;
  • bendradarbiauti organizuojant informaciją ir mokymą;
  • informuoti darbdavį apie pastebėtą riziką sveikatai ir saugai įmonėje;
  • prireikus padėti darbdaviui ir kitiems ekspertams (pvz., prevencijos pareigūnams) vykdyti savo įsipareigojimus.

Trumpai tariant, jūs turite elgtis atsakingai kaip darbuotojas. Tai darote saugiai naudodamiesi darbo sąlygomis ir saugiai atlikdami savo darbą, kad nekeltumėte pavojaus sau ir kitiems.

Darbdavio pareigos

Kad galėtumėte sukurti sveiką ir saugią darbo aplinką, jūs, kaip darbdavys, turite laikytis politikos, kuria siekiama kuo geresnių darbo sąlygų. Darbo sąlygų įstatymas nurodo šios politikos kryptis ir ją atitinkančias darbo sąlygas. Pavyzdžiui, darbo sąlygų politiką bet kuriuo atveju turi sudaryti a rizikos aprašymas ir vertinimas (RI&E). Kaip darbdavys, turite raštu nurodyti, kokia rizika kyla jūsų darbuotojams, kaip ši rizika sveikatai ir saugai yra sprendžiama jūsų įmonėje ir kokia rizika jau įvyko nelaimingų atsitikimų darbe forma. A prevencijos pareigūnas padeda jums parengti rizikos aprašą ir įvertinti bei pataria dėl geros sveikatos ir saugos politikos. Kiekviena įmonė turi paskirti bent vieną tokį prevencijos pareigūną. Tai neturi būti asmuo iš įmonės išorės. Ar jūs įdarbinate 25 ar mažiau darbuotojų? Tada jūs pats galite būti prevencijos pareigūnas.

Viena iš rizikų, su kuria gali susidurti bet kuri darbuotojus įdarbinanti įmonė, yra pravaikštos. Pagal Darbo sąlygų įstatymą jūs, kaip darbdavys, privalote turėti ligos nebuvimo politika. Kaip jūs, kaip darbdavys, sprendžiate pravaikštas, kai tai įvyksta jūsų įmonėje? Turėtumėte aiškiai ir adekvačiai užrašyti atsakymą į šį klausimą. Tačiau norint sumažinti tokios rizikos realizavimo galimybę, patartina turėti periodinis darbo sveikatos patikrinimas (PAGO) atliekamas jūsų įmonėje. Tokios apžiūros metu įmonės gydytojas inventorizuoja, ar dėl darbo kyla sveikatos problemų. Dalyvavimas tokiuose tyrimuose jūsų darbuotojui nėra privalomas, tačiau jis gali būti labai naudingas ir prisidėti prie sveiko ir gyvybiškai svarbaus darbuotojų rato.

Be to, norėdami išvengti kitų nenumatytų pavojų, turite paskirti vidaus avarinio reagavimo komanda (BHV). Įmonės avarinio reagavimo pareigūnas yra apmokytas padėti darbuotojams ir klientams saugiai reaguoti avarijos atveju, todėl prisidės prie jūsų įmonės saugumo. Galite patys nustatyti, kuriuos ir kiek žmonių paskiriate reagavimo į nelaimę pareigūnais. Tai taip pat taikoma įmonei reaguojant į ekstremalias situacijas. Tačiau turite atsižvelgti į savo įmonės dydį.

Stebėsena ir atitiktis

Nepaisant galiojančių įstatymų ir kitų teisės aktų, Nyderlanduose vis tiek kasmet įvyksta nelaimingų atsitikimų, kurių darbdavys ar darbuotojas galėjo lengvai išvengti. Panašu, kad vien Darbo sąlygų įstatymo egzistavimo ne visada pakanka principui, kad visi turi mokėti dirbti saugiai ir sveikai. Štai kodėl inspekcija SZW tikrina, ar darbdaviai, bet ir ar darbuotojai laikosi sveiko, saugaus ir sąžiningo darbo taisyklių. Remiantis Darbo sąlygų įstatymu, inspekcija gali pradėti tyrimą įvykus avarijai arba kai to reikalauja darbo taryba ar profesinė sąjunga. Be to, inspekcija turi toli siekiančius įgaliojimus ir bendradarbiavimas atliekant šį tyrimą yra privalomas. Inspekcijai nustačius Darbo sąlygų įstatymo pažeidimą, sustabdžius darbą gali būti skirta didelė bauda arba nusikaltimas / ekonominis nusižengimas. Norėdami užkirsti kelią tokioms toli siekiančioms priemonėms, patartina, kad jūs, kaip darbdavys, taip pat ir kaip darbuotojas, vykdytumėte visus Darbo sąlygų įstatymo įsipareigojimus.

Ar turite klausimų apie šį tinklaraštį? Tada susisiekite Law & More. Mūsų teisininkai yra ekspertai darbo teisės srityje ir mielai jums pataria.

Dalintis
Law & More B.V.