Kriptovaliuta: ES ir Nyderlandų teisiniai revoliucinės technologijos aspektai

Įvadas

Visuotinis kriptovaliutos augimas ir didėjantis populiarumas sukėlė klausimų apie šio naujojo finansinio reiškinio reguliavimo aspektus. Virtualios valiutos yra išimtinai skaitmeninės ir yra organizuojamos per tinklą, vadinamą „blockchain“, kuris yra internetinė knygelė ir saugiai saugo kiekvieną operaciją vienoje vietoje. Niekas nekontroliuoja „blockchain“, nes šios grandinės yra decentralizuotos kiekviename kompiuteryje, kuriame yra „Bitcoin“ piniginė. Tai reiškia, kad nė viena institucija nekontroliuoja tinklo, o tai, be abejo, reiškia daugybę finansinių ir teisinių rizikų.

„Blockchain“ startuoliai pasinaudojo pradinių monetų aukomis (ICO) kaip priemone pritraukti ankstyvą kapitalą. ICO yra pasiūlymas, kai įmonė gali parduoti skaitmeninius žetonus visuomenei, siekdama finansuoti veiklą ir siekti kitų verslo tikslų [1]. Taip pat ICO nereglamentuoja specialūs reglamentai ar vyriausybinės agentūros. Šis reguliavimo trūkumas sukėlė susirūpinimą dėl galimos investuotojų rizikos. Todėl nepastovumas tapo neramu. Deja, jei investuotojas praranda lėšas šio proceso metu, jis neturi standartizuotų veiksmų, kaip susigrąžinti prarastus pinigus.

Kriptovaliuta - ES ir Nyderlandų teisiniai revoliucinės technologijos aspektai

.

Virtualios valiutos Europos lygiu

Rizika, susijusi su virtualios valiutos naudojimu, kelia Europos Sąjungos ir jos institucijų poreikį reguliuoti. Tačiau reguliavimas Europos Sąjungos lygiu yra gana sudėtingas dėl besikeičiančių ES reguliavimo sistemų ir reguliavimo nenuoseklumų valstybėse narėse.

Šiuo metu virtualios valiutos nėra reguliuojamos ES lygiu ir nėra atidžiai prižiūrimos ar prižiūrimos jokios ES valdžios institucijos, net jei dalyvavimas šiose sistemose vartotojams kelia kredito, likvidumo, veiklos ir teisinę riziką. Tai reiškia, kad nacionalinės valdžios institucijos turi apsvarstyti, ar jos ketina pripažinti ar įforminti ir reguliuoti kriptovaliutą.

Virtualios valiutos Nyderlanduose

Pagal Nyderlandų finansų priežiūros įstatymą (FSA) elektroniniai pinigai reiškia piniginę vertę, kuri saugoma elektroniniu ar magnetiniu būdu. Ši piniginė vertė skirta naudoti mokėjimo operacijoms atlikti ir gali būti naudojama mokėjimams atlikti kitoms šalims nei ta, kuri išleido elektroninius pinigus [2]. Virtuali valiuta negali būti apibrėžiama kaip elektroniniai pinigai, nes tenkinami ne visi teisiniai kriterijai. Jei kriptovaliuta teisiškai negali būti apibrėžta kaip pinigai ar elektroniniai pinigai, ką tai galima apibrėžti? Nyderlandų finansinės priežiūros įstatymo kontekste kriptovaliuta yra tik mainų priemonė. Kiekvienas turi laisvę verstis mainų prekyba, todėl leidimo formos leidimo nereikia. Finansų ministras nurodė, kad dar nėra pageidautina peržiūrėti oficialų teisinį elektroninių pinigų apibrėžimą, atsižvelgiant į ribotą bitkoino apimtį, santykinai žemą priėmimo lygį ir ribotą ryšį su realiąja ekonomika. Jis pabrėžė, kad tik vartotojas yra atsakingas už jų naudojimą. [3]

Pasak Nyderlandų apygardos teismo (Overijssel) ir Nyderlandų finansų ministro, virtuali valiuta, tokia kaip Bitcoin, turi mainų priemonės statusą. [4] Apeliaciniame skunde Nyderlandų teismas nusprendė, kad bitkoinai gali būti laikomi parduodamais objektais, kaip nurodyta DCC 7:36 straipsnyje. Nyderlandų apeliacinis teismas taip pat nurodė, kad bitkoinai negali būti vertinami kaip teisėta mokėjimo priemonė, o tik kaip mainų priemonė. Priešingai, Europos Teisingumo Teismas nusprendė, kad bitkoinai turėtų būti laikomi mokėjimo priemone, netiesiogiai teigdami, kad bitkoinai yra panašūs į teisėtą mokėjimo priemonę [5].

išvada

Dėl sudėtingumo, susijusio su kriptovaliutų reguliavimu, galima manyti, kad aiškinant terminologiją turės dalyvauti ES Teisingumo Teismas. Valstybėms narėms, kurios pasirinko terminologiją pritaikyti kitaip nei ES teisės aktai, gali kilti sunkumų aiškinant pagal ES teisės aktus. Žvelgiant iš šios perspektyvos, būtina rekomenduoti valstybėms narėms, laikantis ES teisės aktų terminijos, įgyvendinant teisės aktus į nacionalinę teisę.

Pilną šios baltosios knygos versiją galite rasti spustelėję šią nuorodą.

Kontaktai

Jei turite klausimų ar komentarų perskaitę šį straipsnį, nedvejodami susisiekite su p. Maksimas Hodakas, advokatas Law & More per maxim.hodak@lawandmore.nl arba p. Tomas Meevis, advokatas Law & More paštu tom.meevis@lawandmore.nl arba skambinkite +31 (0) 40-3690680.

[1] C. Bovairdas, ICO ir IPO: koks skirtumas?, „Bitcoin Market Journal“, 2017 m. Rugsėjo mėn.

[2] Finansinės priežiūros įstatymo 1 skirsnio 1 dalis

[3] Ministerie van Finansavimas, „Beantwoording of kamervragen over the het geertik van en toezicht“ („Naujausias skaitmeninis„ betaalmiddelen zoals de bitcoin ““, 2013 m. Gruodžio mėn.).

[4] ECLI: NL: RBOVE: 2014: 2667.

[5] ECLI: EU: C: 2015: 718.

Dalintis