Kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu finansavimo priemonės Nyderlanduose ir Ukrainoje - vaizdas

Kova su pinigų plovimu ir kovos su terorizmo finansavimu

Kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu finansavimo priemonės Nyderlanduose ir Ukrainoje

Įvadas

Mūsų greitai skaitmenizuojančioje visuomenėje pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizika tampa vis didesnė. Organizacijoms svarbu žinoti apie šią riziką. Organizacijos turi labai tiksliai laikytis reikalavimų. Nyderlanduose tai ypač pasakytina apie įstaigas, kurioms taikomi įsipareigojimai, kylantys iš Nyderlandų įstatymo dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos (Wwft). Šie įpareigojimai nustatomi siekiant nustatyti ir kovoti su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu. Norėdami gauti daugiau informacijos apie iš šio įstatymo kylančius įpareigojimus, žiūrime ankstesnį mūsų straipsnį „Laikymasis Nyderlandų teisiniame sektoriuje“. Kai finansų įstaigos nevykdo šių įsipareigojimų, tai gali sukelti rimtų padarinių. Tai įrodo neseniai paskelbtas Nyderlandų verslo ir pramonės apeliacijos komisijos sprendimas (17 m. Sausio 2018 d., ECLI: NL: CBB: 2018: 6).

Nyderlandų verslo ir pramonės apeliacijos komisijos sprendimas

Šis atvejis yra susijęs su patikėjimo įmone, teikiančia pasitikėjimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims. Patikėjimo įmonė teikė paslaugas fiziniam asmeniui, kuriam priklausė nekilnojamasis turtas Ukrainoje (asmuo A). Nekilnojamojo turto vertė buvo 10,000,000 40,000 500,000 USD. Asmuo A išdavė nekilnojamojo turto portfelio sertifikatus juridiniam asmeniui (subjektui B). B subjekto akcijas turėjo paskirtasis Ukrainos pilietybės akcininkas (asmuo C). Todėl asmuo C buvo pagrindinis nekilnojamojo turto portfelio gavėjas. Tam tikru momentu asmuo C perleido savo akcijas kitam asmeniui (asmeniui D). Asmuo C už šias akcijas nieko negavo, jos buvo nemokamai perduotos asmeniui D. A asmuo informavo patikos bendrovę apie akcijų perleidimą, o patikėjimo bendrovė paskyrė asmenį D kaip naująjį galutinį naudos gavėją iš nekilnojamojo turto. Po kelių mėnesių patikos įmonė informavo Nyderlandų finansinių tyrimų skyrių apie kelis sandorius, įskaitant anksčiau minėtą akcijų perleidimą. Būtent tada iškilo problemos. Gavęs informaciją apie C asmens akcijų perleidimą D asmeniui, Nyderlandų nacionalinis bankas patikos bendrovei paskyrė 40,000 XNUMX EUR baudą. Priežastis buvo Wwft nesilaikymas. Anot Nyderlandų nacionalinio banko, patikėjimo bendrovė turėjo įtarti, kad akcijų perleidimas gali būti susijęs su pinigų plovimu ar terorizmo finansavimu, nes akcijos buvo perleistos nemokamai, o nekilnojamojo turto portfelis buvo vertas nemažų pinigų. Todėl patikėjimo bendrovė turėjo pranešti apie šį sandorį per keturiolika dienų, sudarytą iš „Wwft“. Už šį nusikaltimą paprastai baudžiama XNUMX XNUMX eurų bauda. Tačiau Nyderlandų nacionalinis bankas sumažino šią baudą iki XNUMX XNUMX EUR sumos dėl pažeidimo masto ir pasitikėjimo bendrovės veiklos rezultatų.

Patikėjimo bendrovė kreipėsi į teismą, nes, jos manymu, bauda buvo paskirta neteisėtai. Patikėjimo bendrovė teigė, kad sandoris nebuvo sandoris, kaip aprašyta Wwft, nes tariamai šis sandoris nebuvo asmens A vardu sudarytas sandoris. Tačiau Komisija mano kitaip. Formavimas tarp asmens A, subjekto B ir asmens C buvo sudarytas siekiant išvengti galimo mokesčių surinkimo iš Ukrainos vyriausybės. Asmuo A vaidino pagrindinį vaidmenį šioje konstrukcijoje. Be to, galutinis tikrasis nekilnojamojo turto savininkas pasikeitė perleisdamas akcijas iš asmens C asmeniui D. Tai taip pat pakeitė asmens A padėtį, nes asmuo A nebeturėjo nekilnojamojo turto asmeniui C, o asmeniui D. Asmuo A buvo glaudžiai susijęs su sandoriu, todėl sandoris buvo sudarytas asmens A vardu. Kadangi asmuo A yra patikėjimo bendrovės klientas, patikėjimo bendrovė turėjo pranešti apie sandorį. Be to, Komisija pareiškė, kad akcijų perleidimas yra neįprastas sandoris. Taip yra todėl, kad akcijos buvo perleistos nemokamai, o nekilnojamojo turto vertė sudarė 10,000,000 XNUMX XNUMX USD. Be to, nepaprastai vertinga buvo nekilnojamojo turto vertė kartu su kitu asmens C. turtu. Galiausiai vienas iš patikos biuro direktorių pažymėjo, kad sandoris buvo „labai neįprastas“, o tai pripažįsta sandorio keistenybes. Taigi dėl šio sandorio kyla įtarimas dėl pinigų plovimo ar teroristų finansavimo ir apie jį turėjo būti pranešta nedelsiant. Taigi bauda buvo paskirta teisėtai.

Visą teismo sprendimą galima rasti naudojantis šia nuoroda.

Kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu finansavimo priemonės Ukrainoje

Aukščiau paminėtas atvejis rodo, kad Nyderlandų patikos bendrovei gali būti skirta bauda už Ukrainoje įvykusius sandorius. Todėl Nyderlandų įstatymai taip pat gali būti taikomi organizacijoms, veikiančioms kitose šalyse, jei yra ryšys su Nyderlandais. Nyderlandai įgyvendino gana daug priemonių pinigų plovimui ir teroristų finansavimui nustatyti ir kovoti su jais. Ukrainos organizacijoms, kurios nori veikti Nyderlanduose, arba Ukrainos verslininkams, norintiems pradėti verslą Nyderlanduose, gali būti sunku laikytis Nyderlandų įstatymų. Iš dalies taip yra dėl to, kad Ukraina turi skirtingus kovos su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu būdus ir dar neįgyvendino tokių plačių priemonių kaip Nyderlandai. Tačiau kova su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu Ukrainoje tapo vis svarbesne tema. Net tapo tokia aktuali tema, kad Europos Taryba nusprendė pradėti tyrimą dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo Ukrainoje.

2017 m. Europos Taryba atliko tyrimą dėl pinigų plovimo ir kovos su terorizmu finansavimo priemonių Ukrainoje. Šį tyrimą atliko specialiai paskirtas komitetas, ty Kovos su pinigų plovimu priemonių įvertinimo ir terorizmo finansavimo ekspertų komitetas (MONEYVAL). Komitetas pateikė savo išvadų ataskaitą 2017 m. Gruodžio mėn. Šioje ataskaitoje pateikiama Ukrainoje galiojančių kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu priemonių santrauka. Jis analizuoja, kaip laikomasi Finansinių veiksmų darbo grupės 40 rekomendacijų, ir Ukrainos kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu finansavimo sistemos veiksmingumo lygį. Ataskaitoje taip pat pateikiamos rekomendacijos, kaip sistemą būtų galima sustiprinti.

Pagrindinės tyrimo išvados

Komitetas aprašė keletą pagrindinių tyrimo išvadų, kurios apibendrinamos toliau:

  • Korupcija kelia pagrindinę pinigų plovimo Ukrainoje riziką. Korupcija sukelia daugybę nusikalstamų veikų ir kenkia valstybės institucijų bei baudžiamojo teisingumo sistemos veikimui. Valdžia žino apie korupcijos keliamą riziką ir įgyvendina priemones šiai rizikai sumažinti. Tačiau teisėsaugos dėmesys kovai su pinigų plovimu korupcija dar tik prasidėjo.
  • Ukraina gerai supranta pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką. Tačiau kai kuriose srityse, tokiose kaip tarpvalstybinė rizika, ne pelno sektorius ir juridiniai asmenys, galima geriau suprasti šią riziką. Ukrainoje yra plačiai taikomi nacionaliniai koordinavimo ir politikos formavimo mechanizmai, skirti kovoti su šia rizika, kuri daro teigiamą poveikį. Vis dar reikia atkreipti dėmesį į fiktyvų verslumą, šešėlinę ekonomiką ir grynųjų pinigų naudojimą, nes jie kelia didelę pinigų plovimo riziką.
  • Ukrainos finansinės žvalgybos padalinys (UFIU) generuoja aukšto lygio finansinę žvalgybą. Tai reguliariai pradeda tyrimus. Teisėsaugos agentūros taip pat siekia žvalgybos informacijos iš UFIU, kad paremtų jų tyrimo pastangas. Tačiau UFIU IT sistema tampa pasenusi ir personalo lygis nesugeba susidoroti su dideliu darbo krūviu. Nepaisant to, Ukraina ėmėsi veiksmų toliau gerinti ataskaitų kokybę.
  • Pinigų plovimas Ukrainoje vis dar iš esmės laikomas išplėtimu kitai nusikalstamai veiklai. Buvo manoma, kad pinigų plovimas į teismą gali būti pateiktas tik po to, kai iš anksto buvo nuteistas už pirminį nusikaltimą. Bausmės už pinigų plovimą taip pat yra mažesnės nei už pagrindinius nusikaltimus. Ukrainos valdžia neseniai ėmėsi priemonių konfiskuoti tam tikras lėšas. Tačiau neatrodo, kad šios priemonės būtų taikomos nuosekliai.
  • Nuo 2014 m. Ukraina daugiausia dėmesio skyrė tarptautinio terorizmo padariniams. Tai daugiausia lėmė „Islamo valstybės“ (IS) grėsmė. Finansiniai tyrimai vykdomi lygiagrečiai su visais terorizmo tyrimais. Nors ir pademonstruoti veiksmingos sistemos aspektai, teisinė sistema vis dar nevisiškai atitinka tarptautinius standartus.
  • Ukrainos nacionalinis bankas (NBU) gerai supranta riziką ir bankų priežiūrai taiko tinkamą rizika pagrįstą metodą. Daug pastangų buvo dedama siekiant užtikrinti skaidrumą ir pašalinti nusikaltėlius iš bankų kontrolės. NBU bankams pritaikė įvairiausias sankcijas. Tai lėmė veiksmingą prevencinių priemonių taikymą. Tačiau kitoms valdžios institucijoms reikia žymiai patobulinti savo funkcijų vykdymą ir prevencinių priemonių taikymą.
  • Didžioji dalis privataus Ukrainos sektoriaus pasikliauja vieningu valstybės registru, kad patikrintų faktiškąjį savo kliento savininką. Tačiau Teismo kancleris neužtikrina, kad juridinių asmenų jai pateikta informacija būtų tiksli ar naujausia. Tai laikoma esmine problema.
  • Ukraina paprastai teikė ir siekė savitarpio teisinės pagalbos. Tačiau tokie klausimai kaip grynųjų pinigų indėliai turi įtakos teikiamos savitarpio teisinės pagalbos veiksmingumui. Ukrainos gebėjimui teikti pagalbą taip pat neigiamai veikia ribotas juridinių asmenų skaidrumas.

Ataskaitos išvados

Remiantis ataskaita, galima daryti išvadą, kad Ukraina susiduria su didele pinigų plovimo rizika. Korupcija ir neteisėta ekonominė veikla yra pagrindinės pinigų plovimo grėsmės. Grynųjų pinigų apyvarta Ukrainoje yra aukšta ir padidina šešėlinę ekonomiką Ukrainoje. Ši šešėlinė ekonomika kelia didelę grėsmę šalies finansų sistemai ir ekonominiam saugumui. Kalbant apie terorizmo finansavimo riziką, Ukraina naudojama kaip tranzito šalis tiems, kurie siekia prisijungti prie IS kovotojų Sirijoje. Ne pelno sektorius yra pažeidžiamas teroristų finansavimo. Šis sektorius buvo netinkamai naudojamas nukreipiant lėšas teroristams ir teroristinėms organizacijoms.

Tačiau Ukraina ėmėsi priemonių kovoti su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu. 2014 m. Buvo priimtas naujas kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu įstatymas. Šis įstatymas įpareigoja valdžios institucijas atlikti rizikos vertinimą, kad būtų galima nustatyti riziką, ir apibrėžti priemones, kuriomis siekiama užkirsti kelią šiai rizikai ar ją sumažinti. Pataisos taip pat buvo padarytos Baudžiamojo proceso kodekse ir Baudžiamajame kodekse. Be to, Ukrainos valdžios institucijos gerai supranta riziką ir yra veiksmingos koordinuodamos vidaus veiksmus kovojant su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu.

Ukraina jau žengė didelius žingsnius siekdama kovoti su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu. Vis dar yra ką tobulinti. Ukrainos techninės atitikties sistemoje vis dar liko tam tikrų trūkumų ir neaiškumų. Ši sistema taip pat turi būti suderinta su tarptautiniais standartais. Be to, pinigų plovimas turi būti vertinamas kaip atskiras nusikaltimas, o ne tik kaip pagrindinės nusikalstamos veiklos pratęsimas. Dėl to bus pradėta daugiau baudžiamųjų persekiojimų ir teistumų. Turėtų būti reguliariai atliekami finansiniai tyrimai ir turėtų būti tobulinama pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos analizė ir rašytinė analizė. Šie veiksmai laikomi prioritetiniais Ukrainos veiksmais pinigų plovimo ir teroristų finansavimo srityje.

Visą ataskaitą galima rasti naudojantis šia nuoroda.

Išvada

Pinigų plovimas ir teroristų finansavimas kelia didelę riziką mūsų visuomenei. Todėl šios temos nagrinėjamos visame pasaulyje. Nyderlandai jau įgyvendino nemažai priemonių pinigų plovimui ir teroristų finansavimui nustatyti ir kovoti su jais. Šios priemonės yra svarbios ne tik Nyderlandų organizacijoms, bet ir gali būti taikomos įmonėms, vykdančioms tarpvalstybines operacijas. Wwft taikomas, kai yra ryšys su Nyderlandais, kaip parodyta minėtame sprendime. Institucijoms, patenkančioms į Wwft taikymo sritį, svarbu žinoti, kas yra jų klientai, kad būtų laikomasi Nyderlandų įstatymų. Ši pareiga gali būti taikoma ir Ukrainos subjektams. Tai gali pasirodyti sudėtinga, nes Ukraina dar neįgyvendino tokių plataus masto kovos su pinigų plovimu ir kovos su terorizmu priemonių, kokių turi Nyderlandai.

Tačiau MONEYVAL ataskaita rodo, kad Ukraina imasi veiksmų kovodama su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu. Ukraina puikiai supranta pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką, o tai yra svarbus pirmasis žingsnis. Vis dėlto teisinėje sistemoje vis dar yra keletas trūkumų ir neaiškumų, kuriuos reikia pašalinti. Didžiausią grėsmę Ukrainos visuomenei kelia plačiai paplitęs grynųjų naudojimas Ukrainoje ir su ja susijusi didelė šešėlinė ekonomika. Ukraina tikrai užfiksavo pažangą kovos su pinigų plovimu ir kovos su teroristų finansavimu politikoje, tačiau dar yra kur tobulėti. Nyderlandų ir Ukrainos teisinė sistema pamažu artėja viena prie kitos, o tai ilgainiui palengvins Olandijos ir Ukrainos šalių bendradarbiavimą. Iki tol tokioms partijoms svarbu žinoti Olandijos ir Ukrainos teisinę sistemą ir realijas, kad būtų laikomasi kovos su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu priemonių.

Law & More