Įstatymų numatytos dviejų pakopų įmonės ypatybės

Įstatymų numatytos dviejų pakopų įmonės ypatybės

Įstatyminė dviejų pakopų įmonė yra speciali įmonės forma, galinti kreiptis į NV ir BV (taip pat į kooperatyvą). Dažnai manoma, kad tai taikoma tik tarptautiniu mastu veikiančioms grupėms, kurių dalis veiklos yra Nyderlanduose. Tačiau nebūtinai taip turi būti; struktūros režimas gali būti taikomas anksčiau nei galima tikėtis. Ar to reikėtų vengti, ar jis taip pat turi savo privalumų? Šiame straipsnyje aptariami įstatymais nustatytos dviejų pakopų įmonės ypatumai ir galimybė tinkamai įvertinti jos poveikį.

Įstatymų numatytos dviejų pakopų įmonės ypatybės

Įstatyminės dviejų pakopų bendrovės tikslas

Įstatyminė dviejų pakopų įmonė buvo įtraukta į mūsų teisinę sistemą dėl akcijų nuosavybės plėtros praėjusio amžiaus viduryje. Kai anksčiau buvo daugumos akcininkai, įsipareigoję ilgam laikui, vis dažniau (net ir pensijų fondams) trumpam investuoti į įmonę. Kadangi tai taip pat paskatino mažiau įsitraukti, visuotinis akcininkų susirinkimas (toliau - GMS) negalėjo prižiūrėti vadovybės. Tai leido įstatymų leidėjui aštuntajame dešimtmetyje pristatyti įstatymų numatytą dviejų pakopų bendrovę: specialią verslo formą, kurios metu siekiama griežtesnės priežiūros pusiausvyroje tarp darbo ir kapitalo. Ši pusiausvyra siekiama pasiekti sugriežtinant Priežiūros valdybos (toliau - SB) pareigas ir įgaliojimus ir įsteigiant Darbo tarybą GMS galios sąskaita.

Šiandien ši akcijų raida vis dar aktuali. Kadangi daugelio akcininkų vaidmuo didelėse įmonėse yra pasyvus, gali atsitikti taip, kad nedidelė akcininkų grupė užima pirmaujančią poziciją GMS srityje ir naudojasi didele valdžia valdant. Trumpa akcijų galiojimo trukmė skatina trumpalaikę viziją, pagal kurią akcijos turi kuo greičiau padidėti. Tai siauras požiūris į įmonės interesus, nes įmonės suinteresuotosios šalys (pvz., Jos darbuotojai) turi naudos iš ilgalaikės vizijos. Įmonių valdymo kodekse šiame kontekste kalbama apie „ilgalaikę vertės kūrimą“. Štai kodėl įstatyminė dviejų pakopų įmonė ir šiandien yra svarbi įmonės forma, kuria siekiama ištaisyti suinteresuotųjų šalių interesų pusiausvyrą.

Kurios įmonės atitinka struktūros režimą?

Įstatyminės dviejų pakopų taisyklės (dar vadinamos struktūros režimu arba olandų kalba „structuurrregime“) nėra iškart privalomos. Įstatymai nustato reikalavimus, kuriuos įmonė turi įvykdyti, kad paraiška po tam tikro laikotarpio taptų privaloma (nebent yra išimtis, kuri bus aptarta toliau). Šie reikalavimai yra išdėstyti Nyderlandų civilinio kodekso (toliau - DCC) 2: 263 skirsnyje:

  • Šios pasirašytas bendrovės kapitalas kartu su balanse nurodytomis atsargomis, įskaitant aiškinamuosius raštus, suma yra bent suma, nustatyta Karaliaus dekretu (šiuo metu nustatoma € 16 milijonų). Tai taip pat apima perpirktas (bet neatšauktas) akcijas ir visus paslėptus rezervus, kaip parodyta aiškinamajame rašte.
  • Bendrovė arba jos priklausoma įmonė įsteigė a Darbo taryba remiantis teisine prievole.
  • Nyderlanduose dirba mažiausiai 100 darbuotojų bendrovė ir jos priklausoma įmonė. Tai, kad darbuotojai nėra nuolatiniai ar visą darbo dieną, neturi vaidmens.

Kas yra priklausoma įmonė?

Svarbi šių reikalavimų sąvoka yra priklausoma įmonė. Dažnai yra klaidinga nuomonė, kad įstatyminės dviejų pakopų taisyklės netaikomos pagrindinei įmonei, pavyzdžiui, todėl, kad ne pagrindinė įmonė įsteigė Darbų tarybą, o dukterinė įmonė. Todėl taip pat svarbu patikrinti, ar laikomasi tam tikrų sąlygų kitoms grupės įmonėms. Jos gali būti laikomos priklausomomis įmonėmis (pagal DCC 2 straipsnį: 152/262 DCC), jei jos yra:

  1. juridinis asmuo, kuriam įmonė arba viena ar kelios priklausomos bendrovės atskirai arba kartu ir savo ar savo sąskaita įneša bent pusę pasirašyto kapitalo,
  2. įmonė, kurios verslas įregistruotas komerciniame registre ir dėl kurios įmonė ar priklausoma įmonė yra visiškai atsakingas kaip partneris trečiųjų asmenų atžvilgiu už visas skolas.

Savanoriškas prašymas

Pagaliau tai įmanoma taikyti (visa arba sušvelninta) dviejų pakopų lentų sistema savo noru. Tokiu atveju taikomas tik antrasis reikalavimas, susijęs su Darbų taryba. Tuomet įstatymų numatytos dviejų pakopų taisyklės yra taikomos, kai tik jos yra įtrauktos į bendrovės įstatus.

Įstatyminės dviejų pakopų bendrovės formavimas

Jei įmonė atitinka minėtus reikalavimus, ji teisiškai kvalifikuota kaip „didelė įmonė“. Apie tai turi būti pranešta prekybos registre per du mėnesius po to, kai GMS patvirtino metinę finansinę atskaitomybę. Šios registracijos praleidimas yra ekonominis nusikaltimas. Be to, bet kuri teisėtai suinteresuota šalis gali kreiptis į teismą dėl šios registracijos. Jei ši registracija buvo nuolat registruojama trejus metus, taikoma struktūros tvarka. Tuo metu, siekiant palengvinti šį režimą, turi būti pakeisti įstatai. Teisės aktų nustatytų dviejų pakopų taisyklių taikymo laikotarpis pradedamas skaičiuoti tik tada, kai registracija daroma, net jei pranešimas nebuvo praleistas. Registracija gali būti pertraukta, jei įmonė nebeatitiks aukščiau nurodytų reikalavimų. Kai įmonei pranešama, kad ji vėl laikosi reikalavimų, laikotarpis prasideda iš pradžių (nebent laikotarpis buvo neteisingai nutrauktas).

(Dalinė) išimtis

Įpareigojimas pranešti netaikomas visiškos išimties atveju. Jei bus taikomas struktūros režimas, jis nustos egzistuoti be laikotarpio. Įstatymas numato šias išimtis:

  1. Bendrovė yra a priklausanti juridinio asmens įmonė, kuriai taikomas visas arba sušvelnintas struktūros režimas. Kitaip tariant, dukterinei įmonei netaikoma išimtis, jei patronuojančiai įmonei taikoma (sušvelninta) dviejų pakopų valdybos sistema, tačiau atvirkščiai netaikoma išimtis patronuojančiai įmonei.
  2. Šios įmonė veikia kaip valdymo ir finansų įmonė tarptautinėje grupėje, išskyrus tai, kad bendrovės ir grupės įmonių įdarbinti darbuotojai dažniausiai dirba ne Nyderlanduose.
  3. Bendrovė, kurioje yra bent pusė išleisto kapitalo dalyvauja a bendra bent dviejų juridinių asmenų, kuriems taikomas struktūros režimas, įmonė.
  4. Paslaugų įmonė yra tarptautinė grupė.

Taip pat yra sušvelnintas arba susilpnintas tarptautinių grupių struktūros režimas, kai SB nėra įgaliotas skirti ar atleisti valdybos narių. Priežastis yra ta, kad sutrinka vienybė ir politika grupės viduje su įstatymais nustatyta dviejų pakopų įmone. Tai taikoma, jei atsiranda vienas iš šių atvejų:

  1. Bendrovė yra i) dviejų pakopų valdyba, iš kurios ii) mažiausiai pusė išleisto kapitalo priklauso (Olandijos ar užsienio) patronuojančiai bendrovei ar priklausomai įmonei ir iii) dauguma grupė “s darbuotojai dirba ne Nyderlanduose.
  2. Bent pusę įstatinio kapitalo dviejų lygių bendrovės išleisto kapitalo turi dvi ar daugiau bendrovių pagal a bendra įmonė susitarimas (abipusio bendradarbiavimo susitarimas), kurio dauguma darbuotojų savo grupėje dirba ne Nyderlanduose.
  3. Bent pusę išleisto kapitalo turi patronuojanti įmonė arba jos priklausoma įmonė pagal abipusio bendradarbiavimo susitarimą, kuri pati yra įstatymais nustatyta dviejų pakopų įmonė.

Struktūros režimo pasekmės

Pasibaigus laikotarpiui, bendrovė turi pakeisti savo įstatus pagal įstatymų nuostatas, reglamentuojančias dviejų pakopų valdybos sistemą (NVĮ 2: 158–164 straipsniai, NV ir 2: 268–2: 274 straipsniai). BVC). Dviejų pakopų įmonė skiriasi nuo įprastos bendrovės šiais aspektais:

  • Šios Stebėtojų tarybos įsteigimas (arba vienos pakopos lentos struktūra pagal DCC 2 straipsnį: 164a / 274a) yra privalomas;
  • Šios SB bus suteiktos platesnės galios GMS galių sąskaita. Pavyzdžiui, SB bus suteiktos patvirtinimo teisės dėl svarbių valdymo sprendimų ir (pagal visą režimą) galės skirti ir atleisti direktorius.
  • Šios SB narius skiria GMS, juos paskyrus SB, iš kurių trečdalį narių skiria Darbo taryba. Paskyrimą galima atmesti tik absoliučia balsų dauguma, sudarančia bent trečdalį išleisto kapitalo.

Struktūrinis režimas nepriimtinas?

Struktūrinis režimas gali sumažinti mažų, aktyvistų ir išskirtinai pelno siekiančių akcininkų galią. Taip yra todėl, kad SB, išplėsdamas savo įgaliojimus, gali sutelkti dėmesį į platesnį interesų ratą, priklausantį bendrovės interesams, įskaitant akcininko interesus, o tai naudinga suinteresuotosioms šalims plačiąja prasme, taip pat įmonės tęstinumui. Darbuotojai taip pat įgyja daugiau įtakos įmonės politikai, nes Darbų taryba skiria trečdalį SB.

Akcininkų kontrolės apribojimas

Tačiau įstatymais nustatyta dviejų pakopų įmonė gali būti nepalanki, jei susidaro situacija, kuri nukrypsta nuo trumpalaikės akcininkų praktikos. Taip yra todėl, kad stambiuosius akcininkus, kurie anksčiau praturtino įmonę savo įtaka ir ilgalaikiu matymu (kaip, pavyzdžiui, šeimos versle), kontroliuoja dviejų pakopų valdybos sistema. Tai taip pat gali padaryti įmonę mažiau patrauklią užsienio kapitalui. Taip yra dėl to, kad įstatymų nustatyta dviejų pakopų įmonė nebegali naudotis paskyrimo ir atleidimo teisėmis - tai yra plačiausias šios kontrolės įgyvendinimas - ir (net esant švelnintam režimui) naudotis veto teise priimant svarbius valdymo sprendimus . Likusios rekomendacijos ar prieštaravimo teisės ir galimybė atleisti iš pareigų yra tik šviesus to šešėlis. Todėl įstatyminės dviejų pakopų sistemos norimumas priklauso nuo akcininkų kultūros įmonėje.

Individualių konstrukcijų režimas

Nepaisant to, galima imtis tam tikrų susitarimų, kad būtų galima priimti bendrovės akcininkus įstatymų ribose. Pavyzdžiui, nors įstatuose neįmanoma apriboti svarbių valdymo sprendimų tvirtinimo SB, šiems sprendimams taip pat galima reikalauti kitos korporacijos (pvz., GMS) patvirtinimo. Tam taikomos įprastos įstatų keitimo taisyklės. Be nukrypimo įstatuose, galimas ir sutartinis nukrypimas. Tačiau tai nėra patartina, nes tai nėra vykdoma bendrovių teisėje. Atlikus teisiškai leistinus įstatymų nustatytų dviejų pakopų taisyklių pakeitimus, nepaisant privalomo taikymo, galima rasti būdą, kaip patekti į bendrovę.

Ar perskaičius šį straipsnį vis dar kyla klausimų dėl struktūros režimo, ar norėtumėte pritaikytų patarimų dėl struktūros režimo? Tada susisiekite Law & More. Mūsų teisininkai specializuojasi įmonių teisės srityje ir mielai jums padės!

Law & More